Friday, January 1, 2010

SINGLE MUDA

assalamualaikum sahabat taulan,

fuhh.. bunyi macam nak keluarkan single hot terbaru di pasaran ye. hehe. tak ada la. rasa da lama sangat tak menulis di sini. percutian yang sudah hampir ke penghujung, menjadikan saya seperti orang nomad, merantau dari satu tempat ke satu tempat yang baru tak mengenal masa.. mengikut dan sedia berkhidmat untuk umi dan keluarga. ^^,

dan saya mulakan dengan lafaz kalimah yang mulia Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

alhamdulillah, setahun tahun hijrah sudah berlalu meninggalkan yang terkebelakang dan sekarang datangnya setahun yang baru.. menanti sinar rahmat dan kasihnya dari Yang Maha Esa.. well, saya harus mengaku, tahun yang sebelum ini.. mencabar dan benar-benar mendidik saya menjadi lebih sabar, kuat, dan cekap dalam membuat sesuatu keputusan. segala kepedihan itu semua akan saya tinggalkan di belakang sebagai pedoman untuk pelangi yang lebih indah di hadapan .. insyaallah. (^^,) dan segala memori indah itu akan saya semat kemas dalam fikiran dan hati serta terus melafazkan rasa syukur padaNYA.

pejam celik pejam celik.. cuti saya di Malaysia sudah hampir sampai ke penghujung nya. tak lama lagi saya akan 'terbang' kembali ke medan tempur sana. sungguh saya tidak menduga, sesuatu sedang menanti saya di sana dan saya tahu itulah aturan terbaik yang sedang Allah aturkan untuk saya setelah segala macam yang berlaku sebelum ini. alhamdulillah Ya Allah kerana masih menyentuh hati ku.. menggamit ku kembali. rasa terlalu hina dan kerdil pabila terkadang emosi mengatasi kewarasan akal dan mula lah merasakan kenapa saya yang perlu rasa kesakitan itu. mengapa tidak dia, polan itu? tetapi setelah membaca entry dari sahabat ku mariam, alhamdulillah kini saya mula mengerti tarbiyyah yang datangnya daripadaNYA. memang.. bukan senang, sakit. begitulah rencah nya, tidak kita merasa kesakitan diuji sebelum kita benar-benar berasa kesakitan. subhanaallah.~

sekarang ni saya rasa seperti tidak sabar untuk balik ke Brisbane. bertemu dengan sahabat, sisters.. sesuatu yang saya lari dan kini kembali pada saya. terima kasih Yang Penyayang.. sungguh.. tak tergambar rasa hati. sabar ya sahabat di sana. tunggu saya! saya akan pulang membantu.. bersama kita insyaallah. [sedikit keterbatasan saya di sini, apabila bersama keluarga. moga awak di sana faham dan terus beri sokongan pada saya sahabat, akhwat] (66,)

insyaallah.. dalam beberapa hari lagi nak merantau. nak mencari sesuatu. mohon sangat dapat perlepasan. hehe. saya tak tahu bagaimana jadinya saya setelah saya mengambil keputusan ini. cuma satu, saya yakinkan diri, saya berada dalam perlindunganNYA. insyaallah.

dalam kehidupan ini, saya akui bukan senang mahu memuaskan hati semua pihak. menggembirakan semuanya.. maafkan saya andai ada terkasar bahasa, terlalu ikutkan rasa dan kepala saya.. mungkin. saya tidak sempurna. tapi saya mahu terus menjadi sahabat anda mendoakan moga kita bersama ke jannah. insyaallah.

sambil itu, saya rasa mahu mengucapkan terima kasih, sekalung penghargaan buat teman-teman yang banyak mendidik dan memberi sokongan pada saya.. aisyah sukimin, farah hanani, ain zawawi, hanis ruslan, sakinah, kak ayu, izy, hani azezan, sisters brisbane ,ahli 808 aten, dayane, izzy, poa.. dan teman-teman sekuliah juga teman lain nya, naqiah dan ramai lagi. mungkin kita tidak duduk bersama tapi pengalaman yang ada secebis itu banyak menyentuh kehidupan saya. terima kasih. saya sayang kalian. (66,)

owh, hati sudah sebak. cuti yang tidak sia-sia hendaknya insyaallah. ruang masa ini buat saya banyak muhasabah dan mengumpul kekuatan.. moga ALLAH terus berikan saya kekuatan.. Allahuakbar!

4 comments:

Naqiah Khalidah said...

nama i ade..hik3..terharu plop..
i lyke u nak balik brisbane becoz mesti lg senang nak story2..
i hv lots of story to tell u..
tp jangan sedey2 nk tinggal malaysia.. soon biat akan balik lg :)

fhmn111 said...

rabiatul adawiyah, sesungguhnya aku amat menrindui blog ko..hehe..its ok biat, hari ini hari utk aku menolong ko..mungkin kelak ko plak yg bantu aku..2009 banyak mengajar erti sabar bg kite berdua yerk..ganbate!!: )

rAbiAtuL aDaWiyAh said...

hehe.. wont be sad. insyaallah. life must go on. ok. c u soon virtually. :P

rAbiAtuL aDaWiyAh said...

gambatene farah san..! ;)