Saturday, May 29, 2010

MALAM SABTU

life must go on.. and I believe that. menerima ketentuan ALLAH dan meneruskan kehidupan mempersiapkan kematian diri sendiri yang akan mendatang. insyaallah. terima kasih semua yang memberi ucapan kata semangat dan terima kasih juga pada cohortmates yang buat bacaan tahlil beramia-ramai. alhamdulillah. :)

*************************
sebenarnya sepatotnya saya dah tak da masa nak berblogging. sebab terlalu banyak perkara @ assignments yang perlu diselesaikan gara-gara kerja-kerja saya yang tergendala selama beberapa tempoh hari. tapi rasa nak cerita juga dekat sini apa yang jadi malam sabtu.

al-kisahnya, dalam kekusyukan mengadap incik eseimen, tiba-tiba enfon no malaysia saya berdering. ada no telefon dari utara. saya yang terkejut masa tu sebab keseorangan tak fikir panjang melainkan fikir mungkin itu panggilan dari ahli keluarga. terus saya telefon semula guna no aussie saya. sebaik panggilan disambut, terus kedengaran suara seorang makcik yang membahasakan dirinya sebagai tok. saya? berderau darah mulanya, eh masa bila pula tok boleh call ni? dah terkebil-kebil sorang-sorang. suara pon hampir mirip atau mungkin imaginasi saya barangkali. lepas beberapa ayat, saya pon khabarkan yang saya sekarang telefon dari australia. makcik mungkin tersalah nombor. reaksi makcik terkejut dan tak sangka, kerana katanya dia mahu menelefon anak nya yang bekerja di pulau pinang. tapi macam mana boleh sampai sini. saya kata tak apa la makcik, makcik tersilap tekan mana-mana nombor kot? yang paling tak tahan, boleh pula jadi sesi berkenalan antara saya dan makcik tersebut. comel la makcik ni. berulang kali minta maaf pada saya. saya kata tak apa, biasa lah itu. makcik2. tersenyum saya dibuatnya.

tidak lama selepas tu. berdering sekali lagi no malaysia saya. kali ni, mata saya membulat, jantung saya berdegup pantas.

lakonan apakah ini?

macam mana no malaysia saya boleh telefon semula no malaysia saya?????????

terkebil saya sorang-sorang. pandang kiri kanan. macam mana boleh jadi macam ni? saya pon telefon kembali no sendiri tapi tak boleh reach pula. selalunya boleh. kemudian minta tolong sorang housemate untuk dailkan no saya tu. mula-mula tak dapat. dan sekali bila dapat ada suara orang di talian sana. eh?

macam mana boleh jadi macam ni? tak kan pisang nak berbuah kali ketiga kot? sebelum ni no mak saya yang jadi hal. tak kan sekarang no saya? kawan saya kata mungkin syarikat telekomunikasi terbabit dah recycle no saya sekarang.

saya kata mana bisa mungkin dong! saya dah upgrade plan no saya ni walaupon ianya hanyalah prepaid. saya dah siap-siap upgrade untuk tahan kredit sampai 2 tahun. credit balance pon ada lagi rm40 lebih. ini tidak bisa mungkin jadi!

itu je nak cerita. geram juga tambah pelik. tapi malas nak fikir sangat sekarang. jadi saya tulis dulu dekat sini. nanti dah habis kerja baru saya sambung balik. ada ke orang mcm saya ni? mesti la ada. layan kan aje la.

sebab saya sangat sangat sayang no yang ini. no ni saya guna dari zaman sekolah menengah sampai sekarang. terlalu banyak kenangan.

apa pon selamat maju jaya kawan-kawan! :)


No comments: