Thursday, January 13, 2011

ADA BANYAK CERITA


hurm.. ada banyak cerita lepas diam lama. tak tahu nak mula dari mana. :)

alhamdulillah new semester dah bermula. semester 7! meaning tinggal satu je lagi sem nak habiskan pengajian. huhu. dan betul lah, bila dah balik Malaysia, expectations from other people tu dah berbeza dan lebih tinggi. dan kebanyakan rata-rata punya satu paradigma bahawa kami ni dah umpama kacang yang lupakan kulit. hurm. tiap-tiap hari masa orientasi kena 'basuh' otak ; back to reality! back to reality! sampai dah tak larat nak dengar. tapi alhamdulillah lah juga sebenarnya sebab reminders mcm tu membawa kami on track balik. :)

dan best juga sbb skrg dah dpt jumpa kawan-kawan lama. pensyarah-pensyarah. mungkin tak semuanya dapat jumpa. schedule sangat lah hectic! masyaAllah! moga Allah beri keberkatan waktu pada urusan-urusan kami inshaallah. kadang-kadang rasa tak terkejar nak selesaikan semua benda. tapi kena gagahkan juga diri ni. mungkin bagi sesetengah pihak masih rasa saya rilek lg seperti mana saya dulu di Brisbane. hakikatnya tak dah. life saya sekarang as a final year student dah terlalu sibuk! huhu. kadang rasa nak give up pon ada. tak tipu. tapi fikir kan tanggungjawab yang tergalas kat bahu sekarang makin banyak, banyak benda saya nak kena fikir. harap dapat terima penjelasan saya ini ye. huhu. :)

tentang masa depan.. hurm. susah ni nak cerita. hari tu baru dapat briefing untuk borang penempatan (posting sekolah) next year. pening pening pening.. boleh tak siapa-siapa isikan untuk saya? huhu. banyak pihak saya perlu consider. paling penting saya kena consider diri dulu la kan? need not to worry, I have learned a lot from previous experience, to love oneself first before others. itu juga yang dulu saya dinasihatkan. huu. sekarang dah bincang dgn beberapa pihak. tinggal satu pihak lagi yg paling penting je belum bagi details. needs courage! huhu. woahh~ dah pening pasal borang ni. keep it aside dulu lah.

ok lah tukar cerita. alhamdulillah today. after 7 years, yes you read it right. 7 years! tak drive manual, today alhamdulillah I got the courage to drive kereta manual KL-Seremban-KL. Allah bagi saya first tarbiyah drive semula kereta manual dengan dasyatnya! drive dalam keadaan yang sangat lebatnya dari KL ke Seremban. until at one point, saya terpaksa guna double signals sebab dah tak nampak jalan sangat-sangat. huhu. alhamdulillah managed to be back in a piece. jalan balik ke KL smooth je. sedap je tekan minyak. hehe. tapi.. ni bukan cerita yang paling best tentang ni pon sebab....

cerita paling best adalah dapat jumpa dengan cikgu-cikgu sekolah lama dulu. dapat jumpa adik-adik. kami sebenarnya ada program motivasi untuk adik-adik ni. pelajar-pelajar yang pernah/sedang/akan menuntut di Australia/NZ dijemput kembali untuk sharing sessions bersama adik-adik. rasa puas dapat jumpa mereka. dan seriously, budaya sekolah dah sangat berbeza! kepada mana-mana pihak yang berkenaan yang nak tahu apa nya yang dah berubah, PM saya je ye. hehe.

banyak lagi nak tambah cerita. tapi sekarang dah dekat 2 pagi. rasanya saya dah kena undur diri ni. next time lah sambung berblogging if ada masa inshaallah. hurm, sekarang saya cuba didik untuk jadi lebih transparent in the sense of expressing my own feelings. how should I explain it to others or shouldn't I do as such? responsibilities saya are pilling up!

di fasa yang baru ini, saya harap moga semuanya akan smooth inshaallah. walau ada badai melanda saya harap can go through it well. am no longer a kid, not yet a woman. but am a young lady whom carries a big heart with lots of things to be done. by HIS will inshaallah. till we meet again next time! :)

No comments: