Saturday, May 23, 2009

MANUSIA DAN VOLCANO -_-"

tatkala hati dicucuk2 dgn kemarahan..mcm2 la syaitan pon mule nak hasut menghasut..sehingga jadilah pergaduhan dan peperangan..sedangkan hal yg dibalahkan atau mencetuskan kemarahan itu terlalu kecil..sekecil kuman..entahkan terlalu kecil lagi x. O_0

tapi apa pun,manusia itu tiada yg sempurna.tatkala amarahnya menjelma..waspadalah..tenangkan lah dia dgn ayat2 Maha Pencipta.semoga semakin sejuk ledakan gunung berapi di hatinya..sbgai sahabat yg baik,usah jadi batu api,melaga2kan lg hati 2 insan..itu manyak x baek wooo..

bila marah tgah berdiri, duduk..da duduk, baring..x leh juga.bangun amek wudu' n dirikan solat sunat.muga kalimahNYA bisa menenangkan jiwa..insyaALLAH.

kalo tanya aku.of course pernah aku ade perasaan marah itu.sy juga sespesis seperti anda sume juga ya..jika aku yg mara..sboleh mungkin, aku menjauhkan diri wat smentara waktu dr 'objek' atau 'subjek' yg membuatkan aku mara..bukan ape.x nak sesuatu yg lebih terok jadi.huhu..

insyaALLAH, kena berjuang dan belajar melawan rasa hati yg x baek cam mara ni.belum lagi hasad dengki manusia.tu kite kupas topik laen kali ye...alhamdulillah ya ALLAH, aku bersyukur dianugerahkan teman sebaek spt dia..yg sntiasa mengingatkan aku dgn kekuasanMU..ampunkan aku dlm stiap kekhilafan ku..muga sinar kasihMU sntiasa menyinari hidupku..jua buat insan2 yg aku sayangi n istimewa dlm hidup ni..ameen. :)

No comments: