Tuesday, September 7, 2010

IDLE

salam alaik semuanya..

serasanya blog ni akan 'idle' buat beberapa ketika dek kengkangan kesibukan tuan badan yang terlampau rasanya. tak banyak masa untuk diluangkan depan ni nak menulis satu persatu. padahal masa tengah berjalan balik dari universiti, masa tengah discussion, ada saja yang ALLAH trigger kan untuk share. huhu. afwan. inshaallah sampai suatu masa nanti, blog ni akan kembali aktif. :)

ni update siket apa yang saya busy kebelakangan ni:

09 sept = microteaching presentation CLB006
10 sept = microteaching presentation CLB 446 (malaysia raya kan hari ni? huhu)
11 sept = HARI RAYA AUSTRALIA!
16 sept = comparative curriculum presentation
17 sept = peer review CLB446 [EXAM!!!!!]
23 sept = analysis paper CLB006
27 sept - 03 oct = canberra
08 oct = analytical paper comparative curriculum
12 oct = resource development paper and presentation
25 oct - 12 nov = EXAM WEEK! [EXAM CLB006]
17 nov - 24 nov = BRISBANE TOUR!

rasanya banyak lagi yang bakal berlaku. tapi ni yang official nye aja. huhu. jadi dah terjawab ye pada rakan-rakan yang pelik dengan kediaman saya beberapa ketika ni dan akan datang? ;)

ramadhan semakin meninggalkan kita. alhamdulillah ramadhan tahun ni terasa lebih tersusun hidup. lebih meriah dan lebih bermakna. alhamdulillah bersyukur padaNYA.

raya yang makin mendatang tak terasa sangat pun. sampai last weekend baru tersedar, eh dah nak raya? sibuk nye lah hidup dengan tuntutan duniawi. apa pun, this raya gonna be like previous raya. status bila raya akan jadi uncertain lagi dek sistem yang digunakan berbeza. di Malaysia mungkin akan beraya pada hari Jumaat, tapi di sini mungkin akan beraya hari Jumaat atau Sabtu. itu di Brisbane saja lah. di Adelaide dan Sydney mungkin berbeza. allahu'alam.

ish ish ish.. rasanya ni entry macam rojak je. semua benda nak campur. huhu. counting days to finally be back home for good inshaallah. :)

dekat rumah ada kucing baru, namanya KIKI. kiki kawan baru toy. huhu. tiap-tiap kali telefon umi, umi duk cerita kiki kacau umi buat kerja. umi nak buat kerja pun kena tunggu kiki tidur dulu. "aik? bunyi macam ada anak kecil je pula umi? hehehehe" faham je sebenarnya perasaan umi dan abuya, anak-anak semua tak de dekat rumah. tinggal kucing lah tempat nak main-main dan bersembang. sabar ye. tinggal tak lama je lagi akak nak balik dah ni. inshaallah. :)

apa lagi nak cerita? haaa.. semua nak sumbat sebelum betul-betul blog ni akan jadi idle. hoho.tak tercapai di akal lah pula. haish entah la. mixed feeling pula.

apa pun, doakan kami di sini ya. dan rakan-rakan saya di christchurch. kasihan mereka yang trauma dengan musibah earthquake yang melanda. terasa ngeri pula tengok berita. somehow the other side of me bersyukur sebab masa ke christchurch hari tu tak de apa-apa yang tak elok jadi. semoga perlindungan ALLAH bersama kalian. :)

ok lah, itu saja kot nak bebel. dah panjang benar ni. saya rindu sangat dekat kawan-kawan saya. yang selalu saya contact guna internet ni.

naqiah = all the best dengan bisnes awak ye! saya bangga sangat dengan semangat awak. :)
farah = huit, ni pon busy juga ni. sama-sama dah masuk final year. kena kerja kuat siket kan? ;)
noen = yang ni ada dekat malaysia nak celebrate raya kan? huish jeles2. hihi. saya rindu kamu.
aisyah = si darah manis. pasti sibuk nak prepare untuk akad this coming saturday kan? barakallahuma buat kamu dan bakal suami. sorry tak dapat hadir. dari sekolah rendah kita kawan, dan kamu mahu kita ada untuk big day kamu tapi kita tak mampu. kita doakan kamu bahagia dunia akhirat. ameen. am too happy for you my dear. :)
enal = adik comel~! yong tahu kamu kuat. teruskan kehidupan dengan positive mind ye. inshaallah we can survive. doakan yong sama ye. huhu
fairuz (yong) = teman selalu aje jenguk blog kamu. apa pun terima kasih berkawan dengan kita ye. ada izin nak gi kampar lagi. hihi.

aish, rasa macam ada lagi nak senarai. tapi dah lewat malam ni. kena tidur dulu. nanti lambat pula sahur. hee. untuk yang lain-lain, selamat maju jaya dengan apa jua yang sedang kamu usahakan. dan di kesempatan ini juga, nak menyusun sepuluh jari tangan dan sepuluh jari kaki memohon maaf atas semua salah silap saya sepanjang kita berkenalan samada sengaja atau tidak. dan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI. moga ramadhan kali ni bawa seribu satu pengertian buat kita. saya sudah jumpa, anda macam mana? ;)

p/s : tolong jangan tanya tahun ni tak balik raya ke? sebab saya memang tak balik raya punya lah. huhu.

p/s/s : sekadar mahu mencatit di sini sebagai kenangan. alhamdulillah, sesuatu yang saya pendam hampir 4 tahun lamanya akhirnya terlerai juga. lega rasa hati dan kembali terfokus hidup. moga kebahagiaan milik pada yang berhak, dan kita semua berhak untuk mengecapinya. :)


sayonara semuanya.

status : IDLE.

1 comment:

fhmn111 said...

good luck weh...orang busy beraya, ko busy berchenta ngan en.A...hehe...selamat hari raya biat...: )