Friday, November 5, 2010

KAPAL BERLABUH PERGI


begitulah topik ceritera kita kali ni. alhamdulillah hari Rabu lepas, barang-barang saya yang berjumlah 15 kotak semuanya telah selamat dilabuhkan pergi oleh kapal dari pelabuhan Brisbane ke pelabuhan di Malaysia sana. banyak wo. satu cubic satu meter padu barang-barangnya. segala macam khazanah saya bawa pulang ke Malaysia. dengan teaching materials lagi pon dah satu kotak bawa balik atas nasihat para seniors sebelum ni sebab dekat Malaysia harga lebih mahal. ye ke?

tak kesah lah. pelaburan masa kini untuk jaminan masa akan datang. tu pon, beli barang selepas dah puas survey. barang-barang yang banyak itu dah dibalut dengan jayanya menggunakan cling wrap hitam lagi cantik dan bergaya. sampai ke subuh stay up nak siapkan packaging punya pasal. tapi seronok, sebab buat dengan housemates sambil rancak bersembang macam-macam hal. siap ada sesi masak 'kentang leper' sambil minum air coklat lagi kala jam dah tunjuk pukul 2 pagi. huhu. pengalaman sekali seumur hidup. lepas ni belum tentu nak dapat macam ni lagi kan?

terima kasih kawan-kawan yang bersama mencipta memori manis gula sebelum kepulangan ke Malaysia!
------------------------------------------

semasa dalam proses packaging tu, saya encounter satu perasaan dalam hati saya.

"aku ni packing barang-barang beria, nak balut sana sini, nak label sana sini, nak bagi nampak presentable dan kukuh. tapi....

aku ni dah cukup packing diri sendiri ke untuk mengadap ALLAH nanti?"

(Y.Y)

saya rasa biarlah jawapan tu ada dalam hati saya. dan hati awak awak sekalian juga. sekadar nak berkongsi.

adakalanya terasa payah nak luahkan apa yang ada dalam hati. ada je halangan lah, perasaan tak best lah, macam-macam ada lah. haish~

tapi.. sekali kapal itu berlabuh pergi, ia tak kan kembali lagi. ibarat dunia yang ada sekarang, kala tiba pada pengakhiran pelabuhannya, ia tak kan berulang lagi. ALLAH.


p/s: alhamdulillah, final exam dah selesai. maka officially berakhirlah pengajian tahun ketiga saya di sini. thank you farah, zam untuk fb wish. dan thank you enal dan jamal untuk sms jam 3 pagi. huhu. appreciate them all. :)

1 comment:

eimies said...

like this entry, ade nama saye..heee;p