Saturday, November 27, 2010

TAMBORINE MOUNTAIN!

subhanaallah..

rasa bersyukur yang teramat apabila Allah memberi keizinan buat saya dan teman serumah menghabiskan sisa hari-hari akhir di Australia untuk bertamu mata melihat kebesaran alam ciptaanNYA

di Tamborine Mountain waterfall semalam! :)

tempat yang teramat sangat cantik. susah nak describe dengan words. rasa macam selama ni tengok dokumentari dekat tv, kali ni tengok live depan mata. subhanaallah! sungguh cantik ciptaan Mu Ya Allah.

duk terbayang lagi bau kesegaran udaranya, nyaman suasana persekitaran dan damai nya kehijauan bumi Allah ini. jarang dapat lihat tempat sebegini di Malaysia (mungkin ada dan saya masih belum berpeluang untuk sampai, moga diizinkan in the future inshaallah).

tempat ni memang dilindungi dan dijaga as salah satu khazanah alam. tak banyak pembangunan pon dekat kawasan ni. nak turun ke waterfall pon kena turun bukit yang agak jauh. nak cerita panjang pon tak syok sebab saya tak pandai mengarang. maka, jom layan pics yang tak seberapa dari handphone buruk! ;)

perjalanan selama sejam terasa tak sia-sia langsung. tenang hati dan jiwa melihatkan kedamaian ciptaanNYA. agaknya bagaimana lah damai kecantikan syurga yang sering digambarkan dalam al-Quran ye?

more pics di fb. :) terima kasih housemates! memori hari-hari akhir yang best! alhamdulillah.

p/s: two more days to go before finally BFG. akan sedikit sibuk dan mohon doa semuanya agar perjalanan kami dipermudahkan dan selamat tiba kembali ke Malaysia inshaallah. :)

No comments: