Sunday, April 29, 2012

MACAM NI KE MENGIDAM?

Sesunnguhnya rasa macam tak percaya apa yang tengah saya buat sekarang. Uish ~ 

Duduk dalam kereta for almost an hour semata nak tunggu kedai buka!

Pernah masa first trimester dulu, terasa nak makan sesuatu tapi takde dekat kawasan saya tinggal dengan suami. Dan suami, pendamping hati yang setia dan penyayang sanggup drive lebih daripada sejam sebab saya sebut teringin nak makan makanan tersebut. Alih-alih dah sampai, dapat merasa siket dah rasa sangat happy tapi perut terus full, terpaksa tapau balik buat makan lagi dekat rumah masa tu.

Sekarang dah second trimester, saya terasa nak makan sesuatu. Tapi disebabkan tinggal berjauhan dengan suami pendamping hati, maka saya drive juga ke sini. Paid 50 cent for the parking fee, end up kedai makan tersebut belum buka lagi. Have to wait for another approximately 30 minutes before it opens. Ridiculous? 

Mungkin ya. Tapi daripada saya balik saja kan ke sia-sia minyak kereta. Jadi bersabarlah menanti sambil beronline dan edit script storytelling budak ni. Huhu. 

Rasa macam tak percaya. Kalau masa bujang dulu rasanya dah memang tak akan tunggu dah kalau kedai tak buka lagi. Tekan minyak balik terus. Tapi ni sanggup tunggu. Ish, ini ke nama mengidam? Saya pon keliru.

Tapi satu perkara yang saya perasan tak pernah menghampakan saya, bila saya rasa nak iktikaf lepas pulang dari sekolah, saya akan terus ke masjid dengan keizinan suami. Dan ketenangan dapat berjemaah duduk dalam rumah Allah tu sangat puas rasanya. Ni pon boleh nama mengidam ke? Huhu.

Apa pon menjadi ibu mengandung dan duduk berjauhan daripada suami, banyak yang saya pelajari. Ya Allah aku tahu Engkau tidak menjadikan setiap episod dalam catatan diari hidup ku sebagai sia-sia. Yang aku pohon berikanlah aku kekuatan untuk menempuhinya dengan sabar dan redha, begitu juga buat suami pendamping hati, imam dunia akhirat ku Inshaallah. Ameen.

p/s: Ok nampak orang kedai dah nak buka. Get ready nak menyerang sebagai first customer :P

No comments: