Sunday, April 22, 2012

RENCANA-NYA

Hidup ini indah benar dengan misteri rencanaNya. Saya tak tahu benar kuatkah saya untuk menempuh jalan yang Allah sudah pilih dan tempatkan saya - untuk berjauhan daripada semua kesayangan saya di sana.

Saat sesuatu terjadi, reaksi terlalu spontan dan dramatis.

Saya akui, saya perlukan masa untuk bermuhasabah diri, merenungi alam akan terjadinya apa sahaja episod baru dalam hidup saya. Jiwa hamba saya - ingin benar saya lenturkan, agar biar lebih tunduk dan patuh.

Makin terkehadapan hidup, makin terasa tiada apa punyanya apa-apa ke atas diri saya di dalam kehidupan ini.

Hanya DIA, sumber kekuatan saya~!

Buat masa ini, derap langkah ini akan saya teruskan dengan pinjaman kekuatan dan iltizam daripadaNya. Inshaallah.

Bersama amanah, anugerah yang diberi...tidak mahu saya persia.

Mari bersama-sama teruskan kita sedar akan hakikat kehambaan.

>Terasa seperti Ogawa berpusing di dalam perut kadangkala<
>Teruskan tersenyum<

No comments: