Monday, April 9, 2012

LORONG HAJI TAIB

Sesungguhnya ada banyak lagi draf yang sedang disiapkan kononnya, tapi cerita Lorong Haji Taib pula yang keluar dulu.

Al-kisahnya, selama ni selalu dengar saja tentang penangan Lorong Haji Taib ni. Sekadar mendengar...

Akhirnya, di saat tuntutan yang mendesak untuk mencari sebuah tempat, entah bagaimana termasuk pula kereta saya ke Lorong Haji Taib.

Apa lagi?

Renungan mereka yang berada di situ cukup meliar. Cukup pelik mungkin pada tafsiran saya. Auranya berbeza ... Satu persatu kepala berpusing melihat lalunya kereta saya. Gulp~

Perlahan-lahan saya mengundurkan kereta ke belakang, hampir 200 meter sebelum sampai semula ke jalan besar. Entah cabang lorong yang mana dah saya redah.

Apa pon, itulah pengalaman pertama dan harapannya biarlah yang terakhir. Serik rasanya.

Berderau darah. Rasanya tertoreh sekali pon tiada sudah darah yang nak menitis dalam keadaan diri yang berkeseorangan begitu.

Alhamdulillah, apa pon Allah lah sebaik-baik tempat saya memohon perlindungan. Dan saya selamat. Tiada apa kejadian pelik.

Cuma terfikir, mengapakah mereka di Lorong Haji Taib?

Moga lorong suram itu disinari pancaran cahaya suci Inshaallah.

No comments: