Friday, March 12, 2010

KEPALA PUSING

tengok tajuk tu agak-agak dapat bayangkan tak macam mana kepala tu pusing? haha.

ya.. kepala saya memang pusing dalam tempoh seminggu ni. terasa semacam berat sangat beban akademik untuk semester ni. ya ALLAH, ku pohon kekuatan dariMU demi mengharungi ini semua. alhamdulillah, DIA tak pernah meninggalkan saya kebuntuan, pasti ada saja bantuan yang datang samada secara sedar atau tak. [air mata meleleh]. betapa sayangnya DIA pada hamba-hambaNYA yang mengharap dan berusaha.

ok, emosi memang agak tak stabil. huh! sangat tak suka dengan keadaan yang macam ni. satu perkara yang akan saya buat dalam keadaan macam ni. suka berjalan tengok pokok dan langit. walaupon tiap-tiap ari saya lalu jalan yang sama untuk ke universiti, saya rasa macam pertama kali, akan terpegun sorang-sorang tengok burung di langit dan pokok bunga warna warni di rumah jiran. haha. kata kawan saya mental. biarlah asalkan saya bahagia dengan terapi begini. benarlah keindahan ciptaanNYA itu mampu menenangkan hati. [^.^]

ada tiga major perkara dalam fikiran sekarang. pertama, action research. entry lepas saya da ceritakan tentang school visit? jadi dari observation di sekolah, saya perlu conduct satu action research, kena refine research area. ala-ala macam wat thesis. siapa-siapa yang dah atau sedang buat thesis pasti akan faham. huhu. ketat kepala mahu pilih tajuk yang benar-benar solid. alhamdulillah, tajuk da selesai selepas consultation dengan lecturer. lepas ni, kena rangka methodology dan laksanakan action research nya which is kena ngaja students year 1. huu. semoga berhasil.

kedua, tentang dysgraphia. semester ni saya amek subjek teaching students with learning difficulties. dan saya mendapat group task untuk research dan present tentang dysgraphia. research lagi kan? huhu. dysgraphia adalah berkaetan tentang students with writing disability. kebolehan mereka untuk menulis tidak seelok orang lain disebabkan their development of fine motor skill tu tak normal. mata pinar-pinar baca literatu review yang sangat banyak. ngeh3. alhamdulillah, so far so good. step-by-step. mudahan ia nya dipermudahkan urusan. dapat groupmates yang relax saja, tak da rasa tense up. jangan saya pula yang tense up. haha!

ketiga, curriculum development. owh, yang ni pon berat ni. kena kaji curriculum specification dan develop four continuous lesson plans. hoho. alhamdulillah, team members sangat supportive. kerja yang sangat tersusun dan jitu gitu. semoga dapat siapkan dalam tempoh masa. hehe.

huish, da panjang da tules. sedangkan nak kena buat literature review ni. huhu.

minggu ni saya da mula-mula fikir macam ahli parlimen yang sibuk bermesyuarat ke sana ke mari. [padahal gi group discussion dekat rumah seberang saja.. haha. exaggerate!]

minggu ni juga rasa macam student yang tengah buat PhD. haha. berangan terlampau sudah. lepas consultation, da dapat arah tuju baru rasa, ok, saya hanya lah belajar degree lagi. ngeh3. itu saja.

dan tak terperasan juga minggu ni, tiap-tiap hari telefon umi. apakah petandanya? haha. habeslah kena bebel dengan kawan-kawan nanti.

ok, better stop now. or else, my work wont finish. huhu. never it will pon. :P best of luck to all my friends. tingkat kan prestasi, kurangkan kontrovesi! [tetiba! haha]

*be a better person* [.^____^.]

No comments: