Friday, March 5, 2010

UPDATE!

salam and greetings to all,

alhamdulillah, ada sedikit kesempatan untuk update blog saya yang sudah berusang habuk tahap klcc ni. hehe. sekarang saya terhambat dengan sedikit keterbatasan masa untuk selalu menulis di sini. banyak perkara yang perlu saya selesaikan dalam tempoh awal semester ni, persediaan mental, fizikal [ini agak mencabar ok!], rohani :) dan emosi saya [pabila berjauhan lagi dari Malaysia].

buat farah, ini update khas saya dedikasi kan untuk nya. jangan nangis ya farah! hehe.

rumah yang saya sewa sekarang bersama empat orang lagi kawan sekuliah agak jauh dari universiti dibandingkan dengan rumah lama dahulu yang hanya sekangkang kera saja. huhu. dan setiap hari saya mengambil masa hampir sejam ulang-alik dengan hanya menggunakan kudrat kaki pinjaman ALLAH ini. :) semestinya dengan jalan lenggang kangkung. hehe. sekiranya jalan cara orang sini, 15 minit da boleh sampai kelas.

pernah masa awal dulu, saya berazam mahu membeli scooter atau basikal untuk memudahkan perjalanan. tapi memikirkan maintenance dan sebagainya, maka itu semuanya dikuburkan. berjalan lah saya setiap hari ke kelas bersama kawan-kawan. semoga ini riadah dan ibadah utk kami terus cergas dengan ibadah belajar. mudahan ameen. :) [masa ni mula la terimbau kenangan ketika di USM dulu, waktu tu lagi dasyat jalan kaki kelas, kolej kediaman di luar kampus, dan fakulti pula di hujung ceruk kampus. huhu]

belajar pula. :) semester ni kesemua subjek yang saya ambil agak berat. semuanya berkaitan dengan teori, pengaplikasian dan bla bla bla. macam la orang lain tak berat juga belajar kan? hehe. saya sedang menyusun strategi supaya mudahan dapat maintain result dan naik kan lagi. insyaallah. doakan ya! :)

farah tanya makan macam mana? tak cukup makan ke sebab suara saya kedengaran lemah bila telefon dia tadi. hehe. farahh.. untuk pengetahuan kamu. saya sangat lah tercukup makan di sini. alhamdulillah. :) jangan terkejut bila berjumpa hujung tahun ni ya.

sekarang ni bumi Australia sudah mula menginjak ke musim autumn. setiap hari asyik hujan. hujan rahmah moga hendaknya. sememang agak sulit berjalan ke kuliah dari rumah dalam keadaan hujan. namun inilah namanya didikan yang ALLAH beri supaya kita lebih bersabar dan kurang/ berhenti merungut. -_-" saya punya cerita yang sungguh melucukan dua tiga hari lepas pabila keluarga dari Malaysia menghubungi saya. soalan pertama yang muncul daripada mereka, "kakak, Brisbane banjir ke? masuk berita ni. kakak ok ke sana?" jawapan spontan saya, "ha? banjir ke Brisbane ni?" hehe. terus kena bantai gelak oleh keluarga. saya tahu ada keluar berita di sini juga Queensland kebanyakkan nya banjir besar, tapi saya tidak pula menjangkakan Brisbane turut sama banjir. kerana ketika keluarga telefon, dua hari sudah saya terperangkap dalam rumah. tak dapat keluar kerana hujan yang berterusan. huhu. jangan risau ya keluarga! insyaallah, doakan saya. :)

banyak lagi yang boleh saya coretkan di sini. mungkin lain kali, atau pon farah, kita email2 sudah ya? guna cara lama. nak guna burung merpati takot basah kuyup pula, dan surat tu tak sampai. hee.

ramai sudah kawan yang saya jarang bertegur sapa. dek sibuk dengan urusan sendiri dan mereka juga sibuk. ain zawawi [ ku rindu pada mu!], naqiah [kerja molek-molek], fairuz [ yong jgn risau, teman ikuti je perkembangan yong, teman doakan yong kuat ya! :)], maryam, dan the list goes on. huhu.

bermula isnin depan, maka bermulalah school visit saya ke sekolah baru. jika tahun lepas saya ke Ironside state school, tahun ni saya ke Kelvin Grove School pula. tidak jauh dari rumah. alhamdulillah. jika tahun lepas saya ditugaskan utk ESL classroom [English as Second Language], kali ini saya ditugaskan pula untuk observation di Year 1 classroom. daripada school visit ni, saya perlu menyediakan reflection paper juga Action Research paper. semoga ALLAH permudahkan urusan saya dan kawan-kawan. ameen.

sudah berjela ni saya menulis. rasanya selepas ni, mungkin semakin jarang saya update. semoga apa juga urusan sahabat-sahabat saya, moga ianya dipermudahkan oleh ALLAH. be strong always! :)

salam brisbane.

*dalam tawa ada sendu*

4 comments:

Miss F said...

hey.. saya baru nak p marah kamu coz tak update2 blog..

slalu tgk ade visit dr brisbane jerr ke blog sy, tp blog kamu tak bersih2 pon dr sawang.. hehhee..

ouh... syg jg minta maaf coz xrajin mahu msg kamu.. maklumlah, org dah berkerjaya (hahah.. ayat poyo ), ada kekangan masa sikit nak compose new msg.. tp kalau reply msg ada masa =)

heheh.. take care kay..

fhmn111 said...

biat, cepat update recent gambo ko kat fb ke, blog ke??..bgsla terlebih makan, jgn hypotension je..hehehehe..be well k..kite gune cara email yerk..hehehe...burung merpati dah lame tenggelam kat laut china selatan..hehe

rAbiAtuL aDaWiyAh said...

hehe.. cik pinkylady. ngiauw.. tq dear. ku sntiasa ingt pd kamu. tp ya, kengkangan kan. kengkangan2. haha. satu hari we must meet up insyaallah.

kamu pon take care di penang nun, jauh dr kampor. huu.

rAbiAtuL aDaWiyAh said...

farah, nak gambar latest? kuang3. segan kot. :P t la tngu da trn sket eh? hehe. tq dear. u r a very good friend. jd doctor yg jaya nya for both dunia n akhirat ok. :)