Monday, May 31, 2010

PALESTINE!


Allahu akbar! Allahu akbar! Allahu akbar!

Dalam kekalutan saya menyiapkan assignments yang berbaki lagi dua, petang saya dikejutkan dengan berita kekejaman pihak Israel yang telah menyerang kapal Marvi Marmara dalam Misi Lifeline keamanan ke Gaza. Update terkini seramai 19 orang yang telah syahid dan puluhan yang lain cedera. Allahuakbar.

Rasa sangat sakit hati dengan tindakan kejam tidak berperikemanusian dan buta hati Israel. Sangat sangat sakit hati!

Terkesan dengan kata-kata isteri kepada salah seorang sukarelawan, Nor Dalilah Abdul Halim, berkata suaminya Abd Halim Mohamed Redzuan sempat menyampaikan wasiat kepadanya supaya membiarkan jasadnya berada di Gaza jika beliau terkorban dalam misi bantuan itu.

“Suami ada berpesan sebelum pergi ke sana supaya jangan dibawa pulang mayatnya jika beliau terkorban, " katanya dengan nada sebak. [Berita Harian, Jun 1, 2010]

Sungguh syahid menjadi impian mereka semua. Kita?

Ya ALLAH, ENGKAU lindungi lah saudara muslimin kami dalam perjuangan mereka di sana. yang cintakan keamanan. menegakkan panji syiar mu ya ALLAH!

Serasa baru lagi saja bersiaran langsung melalui Skype dengan ketua misi keamanan dari Malaysia, Saudara Noorazman Mohd Samsudin tempoh hari sewaktu kuliah Palestin di University of Queensland. Kami semua bertampal plaster sebagai tanda sokongan terhadap misi. Doa kami iringkan bersama. Memahami pergolakan dan sejarah Palestin.

Sekarang dunia digemparkan dengan berita kekejaman pihak Israel terkutuk yang dijanjikan laknat oleh ALLAH!

Saudara seiman dan saudara yang mencintakan keamanan, buat kita yang tiada sama dalam perjuangan syahid ini, mari sama-sama kita doakan keselamatan para muslimin, saudara seiman kita juga buat saudara yang cintakan keamanan yang turut bersama dalam misi ini. Ini kudrat dan kesepaduan kita bersama. Moga perjalanan dan syiar ini terbela, dilindungi ALLAH. Moga mereka kuat! Moga mereka cekal! Moga mereka tabah! Sungguh mereka adalah yang terpilih dalam kalangan yang terpilih. Moga syurga yang dijanjikan bersama kalian. Insyaallah. Ameen. Allahuakbar!

Jangan kita lemah, walau kita tidak bersama dalam medan itu. Ingat! Doa itu senjata kita bagi orang mukmin! Bangun Bangun Bangun! Doakan mereka. Itu usaha kita bersama atas nama ISLAM yang cintakan keamanan juga bersama dalam memperteguhkan keimanan kita seluruh alam.

AYUH BANGKIT SAUDARA KU!!!!!

MOGA KEMENANGAN MENJADI MILIK KITA

2 comments:

ruma said...

Aah, teringat talk ttg palestine + LL4G ni kan?

moga Allah beri kemudahan...

rumate said...

hehhe..roomate sbnrnye.