Tuesday, April 19, 2011

AFTER A WHILE

alhamdulillah after a while
now I can breath normally and should I say calmly?

=)

owh life was pretty hectic recently!
but alhamdulillah
I could strongly feel that
He is giving me supports endlessly
to go through this journey
however
I must say that never expect a smooth sailing journey
but YES please note that
He is always there with you 24/7 without fails!
and that really makes you strong, feel motivated
and wanting to strive for the best insyaAllah.

because you know
that you want to please Him
and only Him
that you want His love badly

having said so
you need to also realize
how much efforts have you put in
to get the best out of the best?

=) (switch)

alhamdulillah today merupakan my second last assignment submission. tinggal satu saja lagi untuk di submit next week. moga Allah permudahkan. dan focus untuk dua final exam. hoho.

alhamdulillah tadi juga dah dapat result microteaching. Alhamdulillah praise be to Allah. =) haapy and unexpected.

alhamdulillah that today am still alive, still given a chance untuk bertaubat dan pusing kembali hati ini pada jalanNya.

susah kan? perit kan? dan mencabar kan?

pabila kita benar benar mahu di atas jalan ini. sebab itu earlier saya katakan never expect a smooth sailing journey untuk kita benar benar merasai suatu kejayaan dunia dan akhirat tu. teringat pula firman Allah SWT dalam al-Quran, "tidak kamu katakan kamu orang beriman melainkan setelah kamu diuji." kan?

once upon a time, saya pernah fikir, ujian ni datang kerana Allah ingin menghukum saya atas dosa-dosa saya yang lampau. astaghfirullahala'zim.. zalim nya diri ini kerana berburuk sangka dengan Allah. =(

tidak sama sekali ujian itu Allah turunkan melainkan untuk menjadikan saya lebih baik hari ini berbanding semalam. semua perjalanan dan ujian yang kita tempuhi tu kerana Allah itu Maha Baik, Allah Maha Penyayang. see? kita buat pahala, hatta baru nak berniat pon dah dapat pahala, bila buat dosa, sedangkan niat belum lagi dapat dosa, dah action baru counted. now can you see how Allah itu Maha Pemurah dan Maha Baik?

kata sahabat saya : Islam itu untuk menyedarkan mu, bukan menghukum mu!

tersangatlah menyentuh hati dan perasaan saya.. seriously.

of what are happening around me recently macam yang saya ulang cakap sebelum ni.. dapat saya rasakan terlalu banyak sangat nikmat Allah pada saya sebagai hambaNya atas muka bumi ni. kadang terfikir apa value kita di mataNya sementelah segala macam angkara dan dusta dilakukan?

astaghfirullahala'zim.. =(

dan hari ini saya merasakan betapa bersyukur yang teramatnya diri ini untuk menyedari bahawa ada satu nikmat yang cukup besar dalam diri saya sekarang ini dan juga anda.

nikmat ISLAM dan IMAN!
Segala puji bagi Allah yang Maha Besar dan Maha Baik kerana memilih kita untuk menikmati nikmat yang tak ternilai ini. alhamdulillah.

bersyukur lah kita dilahirkan sebagai individu muslim.

a gentle reminder to all:

jadilah muslim yang mengamalkan islam anda (verb) dalam hidup seharian
bukan hanya muslim yang hanya islam (noun) pada diri anda..

rugilah kita jika kesempatan yang sebentar cuma ada di atas muka bumi ini tidak dapat kita manfaatkan bersama. (lihatlah dunia dari jendela akhirat kerana pasti kamu kan mengerti hakikat kehidupan dunia yang sementara dan pinjaman ini)

sememangnya saya tak pandai nak menulis. saya hanya meluah saja apa yang saya rasa. tapi seandainya boleh, saya nak sangat semua orang tahu betapa Islam ini cukup indah! (nokhtah)

p/s : looking forward to this friday, pulang menemui ayah bonda. =)
p/s/s: panjang juga rupanya entry, angkara berhenti bertemu mr. A. ;)

No comments: