Monday, August 10, 2009

HARI YANG SIBUK

..hari yang sibuk..

...sibuk sungguh hari ini...

eh?apakah?

.:.hehe.:.

aku pon da pening disebabkan hari yg sibuk hari ni. dr pagi x berhenti2 smpai ke petang n saat ini msh lg otak ni berligat2 berputar2 fikirkan mcm2 perkara..huhu..nak duduk berehat pon x sempat lagi. semue ni gara2 incik eseimen yg bertimbun dan kene cepat siapkan sblm sampai due date nye. "ya ALLAH smuga dpt aku slesaikan semua nya dlm perancangan masa ini. ameen."

1. pagi td pegi kelas excursions in mathematical reasoning. arini x mcm minggu lepas. hands-on xtvty nye ade 2 je. yg laen sume nye otak punye kije yg mcm kene perah2 nk digest stiap satu ilmu tu..huhu..tp aku suke. mncabar pemikiran ini. kerot kat muke ni x usah ckp la. berkeriut2 mencongak mencari formula dan menerima pelajaran. satu yg aku blajar baru arini, adalah perfect number..haa..mcm x pnh dgr kan. hehe..tp ni la yg aku blaja. nak kata nye pening x pening nak kire perfect number ni, sampaikan ats slides td, x leh nak muatkan number tu. dan fakta ttg perfect number ni adalah number yg plng panjang yg dijumpai di atas dunia ini adalah 25, 956, 377 jumlah angka panjang nya..haaa..tu jumlah angka je taw, bukan number asal nye..huhu..pening kan?..perfect number ni digunakan dlm security system yg ade kat dunia ni. mcm mane ia operate?haa..yg ni la yg kite nak kene pikirkan ye. :)

2. balik je dr kelas td aku teros pegi valley ngan syapa,ecah dan hani..pegi beli ayam ngan barang2 dapor..(kat sini, ade satu je kedai ayam halal)..alhamdulillah, ade juga, drpd haru kalo x de kan. huhu..nak dijadikan cerita nya. aku x withdraw money lg td. so sblm turun kat city aku pon ckp la nak kuar duet kat kwn2. bile smpai city, masa nak lintas jalan tu, aku nmpk bus 199 da ade. aku pon ape lg, sbb x nk kene tinggal dan x nak nyusahkan kawan2..teros pecut lari 100m kat atm depan tu. terus je cucuk kad atm..skali x boleh. da terkebil2 kat situ sorang2..ish, ape kene plak ni?..da la nak cepat ni.huhu..rupe2 nye aku salah cucuk kad. yg aku cucuk tu debit card. card bank atm aku yg satu lg..hehe..ni la penangan da lame x withdraw duet. slalu tu maen lerek je kad bile pegi beli brng..huhu..ok la.slesai satu cerite. bile aku da kelam2 kabut pusing blakang tu, tgk2 kawan aku yg bertiga tu duk bersenang lenang kat tepi traffic light. eh, kenapa plak diorang ni?..kan bus da sampai. kenapa x kejar bus?..huhu..aku pon pergi la kat diorang..rupe2nye bus yg nak kene naek ke valley tu seberang jalan yg satu lagi. bus laen, bukan bus 199..hehe..aduhai2..ape la kesah nye kepala aku hari ini. da semua jd bahan pulak kat kawan2..huhu.

3. balik je dr valley beli2 barang2, susun2 dan kemas2 brng kat dapor. aku pegi library plak. smalam da wat readings utk incin eseimen yg bnyk nak bagai tu..huhu..jd, arini kene pegi cr bahan rujukan la. hehe..kaki masa ni da rase lembik2 da. tp ku kuatkan juga semangat dan gagahkan juga badan ni walaopon cognitive da overload sbnrnye. library yg hmpr 5 tngkt tu aku tawaf berulang2 smata2 nak cari buku rujukan..br utk satu subject..alhamdulillah dapat la 5 buah aku pnjam. tu pon, dlm2 duk cari tu, smpt juga aku melunjur kaki antara rak buku, sbb da rs lenguh sgt. hehe..padahal da buka da opac smalam. tp biase la tu, bile da duk dpn rak buku, pgng yg ni, rase nk pnjm yg laen sbb kan kandungan nya. rambang mata jadinya mcm tgh shopping plak. hehehe.

4. blk2 library plak, terus tolong kawan umah masak2 kat dapor. arini menu nya nasi ayam. huuu..bdn da lembik semacam..jd ku buat la kije smbl duduk depan meja tu. potong2 sayor.. akhernye pndk cerite, siap la nasi ayam dan skrg da slmt ade dlm perot ni.hehe..

skrg ni aku ngah berehat2 dpn laptop memikirkan kerja aku satu hari ini. kejap lagi da nak mule wat eseimen..huhu..smuge msh ada kekuatan..cayok!..semester ni life aku agak hectic sket..bnyk yg nak kene due nye.huhu..smuge berjaya buat aku dan kamu juga...mohon kekuatan sentiasa daripadaNYA..ameen. :)

No comments: