Thursday, August 27, 2009

MASA ITU


masa itu
aku berfikir - fikir
aku berenung -renung

betapa ALLAH sayangkan hambaNYA
terlalu sayang

dlm setiap ribut dikurniakan hujan
hujan rahmat bertimpa2 ke bumi
memberi rezeki kpd manusia
hasil bercucuk tanam berganda - ganda

namun masih
manusia itu buta
dikeluh kesah kan
antara rahmat dan ujian ILAHI

masa itu
aku tersentap
aku terkedu
aku terkesima
apakah aku manusia itu?
yg buta pada penilaian dan perancangan ILAHI
masyaallah
semoga aku dan kita
menjadi manusia yang lebih bersyukur


*dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang*
bukankah Kami telah melapangkan dadamu (Muhammad)?
dan kami telah pun menurunkan bebanmu darimu
yang memberatkan punggungmu
dan Kami tinggikan sebutan (nama)mu bagimu

maka sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan
sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan

maka apabila engkau telah selesai (dari sesuatu urusan) tetaplah bekerja keras (untuk urusan yg lain)
dan hanya Tuhanmulah yang engkau berharap.

(al-insyirah, 94: 1-8)


alhamdulillah syukur ya ALLAH dlm setiap ujian MU
KAU hadiahkan jua senyuman utk ku sentiasa
bersama rahmat kasih MU
^.^

No comments: