Saturday, April 2, 2011

DENYUT KASIH MEDIK

mantop!

that's the first impression usai saya selesai membacanya.

teringat perasaan yang sama ketika habis menelaah "Mawar Berduri" nukilan zaujah pengarang Denyut Kasih Medik, Fatimah Syarha, novelis islami yang cukup saya kagumi.

Sekali lagi, cerita ini punya 'roh' nya yang tersendiri dalam mentafsirkan perjalanan seorang doktor Muslim, Dr. Muslih, meniti hari-harinya bersama persekitarannya yang tenat.

Terkesan dan mengagumkan. Isu-isu yang dibangkitkan relevant, fresh dan approach yang digunakan dalam menangani setiap isu saya fikir rasional dan matang inshaallah. Bahasa yang santai dan jitu tidak membebankan pembaca untuk mentafsirkan isu-isu yang diketengahkan alhamdulillah.

Buku yang sarat dengan fiqh perubatan turut diadun dengan fiqh wanita yang mana saya teliti banyak yang tidak diketahui sebelum ini, juga dimasukkan fiqh cinta.

All in all, tempoh 5 jam focus untuk saya habiskan membaca buku ini dengan sangat bertekun dirasakan tersangat berbaloi. dengan izinNYA jua. highly recommended to others!

escapism yang sangat menenangkan jiwa kala hidup diasak dengan seribu satu virus kehidupan yang menjengkilkan dan menyesakkan urat jiwa nadi hati dan limpa.

berbaloi berbaloi tak rugi baca.

hari Sabtu yang terisi dengan segala macam fakta. moga Allah berkati hidup Dr. Farhan Hadi dan zaujah, Fatimah Syarha atas perkongsian bermanfaat kepada masyarakat. alhamdulillah. (^_*)

1 comment:

shahjiehan said...

cam best je....hehehe


jom baca dan komen Makan Malam Di Udara


shah budak budak medic..