Monday, October 17, 2011

(2) HIJRAH SEORANG SAHABAT


Tahun : 2007
Lokasi : Kuala Lumpur/Sarawak
Medium : Alam Maya


Inbox :

Assalamualaikum sahabat. Aku nak bagitahu hang. Inshaallah aku nak kahwin dah. Doakan aku na. =)

Reply :

Wslm wbkth sahabat. Ini kejutan amat ni hang! Tak da ribut tiba-tiba angin mai jauh dari Bumi Kenyalang ni. Huhu. Aku doakan hang bahagia. Kahwin dengan siapa?



Inbox :

Alhamdulillah, aku pon tak sangka dalam usia muda ni Allah bagi aku kahwin. Jalan yang aku pilih buat aku tenteram dan sangat tenang. Aku kahwin simple ja. Bakal zauj aku pon hang kenal, budak kita juga. Aku ta'aruf dengan dia dulu sebelum tunang dan kemudian baru nak akad bulan depan ni Inshaallah. Aku buat simple saja. Nanti Inshaallah ada izin, kita ketemu na.

Reply:

Inshaallah, nanti kita ketemu na. Seronok sangat nya dengaq berita baik hang ni. Darah manesh, take care na! Kirim salam kat semua.


Log out.


*Sahabat di Kuala Lumpur terdiam memikirkan penghijrahan sahabatnya yang sudah jauh ke hadapan. Istighfar dirinya dan mendoakan yang terbaik buat sahabat di sana.


bersambung...

No comments: