Tuesday, October 18, 2011

JALAN YANG DIPILIH


Jalan yang dipilih ini tidak indah
Perlukan banyak susah dan kurang keluh kesah
Akan ada selalu terluka dan tergundah
Tapi itu hanyalah pada permulaan

Pada pertengahannya
Ketenangan dan kemanisan itu mula dirasa
Namun terkadang tergugat kembali seketika
Pada corak perjalanan yang diperhamba

Yang pasti di pengakhiran
Matlamat yang jelas dan nyata
Menuntut segala kudrat dan kerahan tenaga
Memaksa kebijaksanaan mengawal akal dan nafsu
Supaya terpelihara kesuciaan sekeping hati

Untuk dipersembahkan di hadapan ILAHI
Inshaallah.


Ya Allah, aku tidak kuat. Sungguh aku hamba Mu yang lemah dan kerdil, penuh dengan palitan dosa dan hina lumpur. Terkadang aku kurang sabar, terkadang aku hilang arah, terkadang aku lemah di jalan ini, terkadang aku lumpuh semangat, terkadang aku pening sendiri. Pintaku padaMu Maha Pengasih, peganglah hati-hati kami ya Allah. Pandulah jiwa kami, jiwa ahli keluarga kami, guru dan anak didik kami, sekalian manusia alam ini di atas jalan yang Kau redhai. Ameen.

Iman yang berdarah lagi.
Perlu dirawati.
18102011

No comments: