Wednesday, October 21, 2009

DONE


[kenangan di st adrian girls school]


alhamdulillah..finally.

arini bersamaan 21 october 2009 maka selesailah sudah sesi pembelajaran semester sy di bumi kangaroo ini. :) rasa ringan beban di bahu. habes da clash dengan incik2 eseimen sume. haha. arini juga dapat beberapa markah eseimen sebelum ni. alhamdulillah. gembira dengan result yg dapat dan rasa bersyukur dengan rezeki yang ALLAH kurniakan. :) tinggal satu je lagi incik eseimen yg tengah waiting on the list nak gi dating. lepas tu merdeka! :P

arini bersamaan 21 october 2009, saya telah selesai menghantar dua incik eseimen yg gopoh ajak dating serentak. cess.! terpaksa lah saya merancang strategi yang bagai supaya tiada mana2 incik eseimen yang berkecil hati pula. haha. :P semalam ade storytelling presentation dekat st. adrian girl school, 3 zones from brisbane city. pergi sana dengan train. the environment lebih kurang mcm dengan kat skola menengah dl. maybe sebab all girls school kot. huu. above all bersyukur sbb dapat present sedaya mampu walau saya tak expect audience akan menjadi sebegitu sopan. haha. thank you ALLAH for giving me those opportunities. :)

balik2 terus pergi siapkan projek digital media in education. play part as the narrator. mmg mencabar sungguh. salah satu ulang. salah dua ulang. salah ribu2 pon ulang. huhu. alhamdulillah teammates sangat2 supportive dan beban kerja tu langsung tak terasa. heart all of them. petang tadi da present dekat class. and our lecturer like it! huhu. thank you again ALLAH.

jadi sekarang ada beberapa lagi urusan yang perlu diselesaikan dalam seminima masa yang saya ada. doakan saya kuat dan tabah dengan urusan dan ujian ini ya. insyaallah. ameen. :)

dalam masa beberapa hari ni, ada beberapa perkara yang bila saya reflect buat saya tenang dan diam.

1. ALLAH itu mendatangkan ujian kepada hambaNYA mengikut kemampuan kita. mintalah pada ALLAH agar hati dan semangat kita dikuatkan dan diteguhkan iman kita. bersabarlah menghadapi ujian itu. dan teruskanlah tersenyum. insyaallah hati kan rasa sedikit lapang. :)
2. tidak semua benda yang kita harapkan dan rancangkan akan terlaksana. semuanya terletak mutlak dalam kuasa ILAHI. namun bukanlah satu kemestiaan untuk kita mengatakan bahawa semudah itu sahaja kita pasrah dan berserah tanpa berusaha. tidak sama sekali ya!
3. kawan itu adalah cerminan peribadi kawannya yang lain di atas dunia ini. :)

ni je la dulu yang nak tulis. nnt smbg lain. da nak dekat suboh ni. huhu. video claymation yang dijanjikan tu, nnt br saya upload ye sebab nak jimat kredit tenet. nanti saya ke lab di university br saya uploadkan insyaallah. :) jom perkasakan hati dan iman.

2 comments:

HidayatiHH said...

salam wbt:)

how are you? harapnya semua ok kat sana inshaALlah
bile nak datang Melbourne? hihi

er nak tanye, awak dekat James Cook ke?

rAbiAtuL aDaWiyAh said...

wslm wbt kak dati. :)

terkejut sy dpt kunjungan akak ni.huhu.cewahh..terharu pl. :)

alhamdulillah sy baek2 aje akak.a year in australia, so far has taught me a lot. mg terus menjadi kuat insyaallah. :)

melbourne?huhu..planning nye dl, nak join winter gath since sy da ikot autumn gath kat newcastle n mmg da jth hati.tp tu la, sy merancang. tp x de keizinan ibu bapa, jadi sy tak jd pergi last2.insyaallah planning utk next year tu ade lg.mudah2an ALLAH permudahkan. :)rindu jg nak jumpe dengan kak fatimah.hee.kak dati still kat sane lg?

erm,James Cook?mane tu akak?huhu.sy x familiar pon tmpt ni.sy skrg kat brisbane.dkt city.