Wednesday, July 22, 2009

MATHEMATICS

dr sejak umor 1 tahun lg aku mmg suke m3..hehe..melampau kan bunyinye. tp tu la hakikat, mmg sjak aku kecik2, sejak tinggi ni msh lg belum mencecah 100cm..aku mmg gilekan m3..bile upsr, dlm 1 set buku latihan yg umi belikan utk aku, mesti buku m3 yg akan aku habeskan dahulu.huhu..masok skola mnengah, ttp m3 mnjadi kegilaan aku. alhamdulillah score baek utk m3, m3 mod ngn add m3..huhu..masok matrix pon aku 'meroyan' lg ngan m3..pernah ade pngalaman menangis sbb m3. cam ala2 putus cinta je sbb ms tu rase tercabar ngn subjek algebra..hehe..padahal formula nye adalah kena bertenang dan fahamkan satu2 ngn baek2..itu aja.ish3..budak2 sungguh waktu tu. ;)

dl, aku sbnrnye nak sambung stadi yg mnjurus kepada nombor2 ni..x kesah la pape kan. ms dl nk apply jd accountant, dibantah keras olh abuya.huhu..dpt nk jd engineer maen2 ngan nombor aku x nak plak, sbb x suke jd engineer.huu..last2 aku stick ngn cite2 nk jd dentist..dpt offer tolak la plak. pastu mohon jd cikgu m3. da lepas sampai putrajaya sume, aleh2 kasi aku ngaja bahasa plak. huhu..ok, tu cerite bab laen la..cumenye nak kate, minat cinta yg mndalam ngan m3 ni akhernye aku tekadkan azam bile dapat peluang utk pilih subjek elektif kat uni ni..so, aku chose amek subject excursions in mathematical reasoning..huu..da attend 1st clas aritu..mmg besh. wat aku jatoh cinta skali lagi..yg menareknye, pensyarah aku utk subject ni, iaitu calvin iron adalah salah seorang individu yg bertanggungjawab dlm penggubalan kurikulum m3 di mesia..jd, mcm2 idea yg dikongsi bersama n mcm2 teknik pngajaran m3 yg aku dpt belajar aritu. so, x nak cite panjang, nak share some of the pics yg aku amek mase kelas. (sbnrnye gmbr2 ni diambil utk tujuan diletakkan dlm portfolio nnt..huhu)




teachers yg kegembiraan memotong kertas nak dibuat segitiga.




bukan senang ni nak buat segitiga besudut 90 darjah..
hehe..
melampau je. ;p





group kami punye straw cantik kan? ade warne warni lg..
hehe..
budak2 mmg suke bnyk warna. :)





haa..yg ni plak kiub2 atau bongkah2 kayu sebesar kiub ayam buat sup tu..melalui aktiviti ni la br nmpk sejelas nye mcm mane binary system tu berfungsi..huhu..epi sgt waktu ni. bertekun mengira smpai ke penghujung.







ni je la dulu kan yg blh nak ditules..br attend satu kelas je pon..lepas ni ade assessments yg bnyk utk disiapkan dan agak mencabar juga. semoga kami semua cemerlang utk subjek ni. ameen. :)

No comments: