Friday, July 24, 2009

TERKENA

saat ni aku x taw nak describe macam mana perasaan kat hati ni.
terkejut ada, terkesima, tergamam,
(eh..mcm same je semua ni..hehe)
dan sangat takot mungkin..huhu.
..al-kisah nya begini..
hari ini kawan2 semua nak wat surprise party,
bufday surprise party utk nija.
yg aku ni pula hanya mmbantu stakat preheat oven,
utk masak pizza sbnyk 6 keping.
lepas tu, kami semua ke rumah depan,
semua nye da berkumpul kat depan,
termasuk kawan2 laen yg satu batch.
aku pon, lepas masok, amek port n tunggu je la org vip nye iaitu nija.

x lama lepas tu,
ketibaan vip pon tibe,
dan lagu surprise bufday pon bergema kat umah 803,
..tibe2..

batip dan mun ting bergaduh,
bergaduh yg sgt sgt sgt dasyat..
owh..apakah?

saling duk tunding menunding jari,
tengking menengking,
jerit ngan frekuensi yg sungguh tinggi.

aku dan kawan2 yg kat situ,
da tergamam terkelu,
semua yg ada diam seribu bahasa,
nak dekat 10 minit la mcm tu kot.

yg aku ni,
da tertutup mulut,
terbuntang mata,
jantung da mcm nk terberenti,

sekali,
rupe2nye ini semua hanyalah
LAKONAN SEMATA
utk mengenakan bufday gurl,
owh..aduhai,
aku yg x bersalah ni pon turut same terkejot,
dan x semena mena,
aku mengalirkan air mata terkejut.

da semua pandang aku plak sbb
MENANGIS
..hehehe..

sebenarnya aku x suke situasi yg mcm ni,
benci sangat2,
x suke tahap dewa kali seribu,
benci benci benci
melihatkan pergaduhan yg mcm tadi
walau pon hanya lakonan
huhu
walaupon aku berdarah silat,
pergaduhan bukan sesuatu yg aku suka.

aduhai,
org laen yg nak dikenakan,
aku yg terkena,
menangis x berlagu plak tu,
x pasal2 kene gelak ngn org laen.
kesian org yg berlakon,
beria2 mnta maaf kat aku.
..hehe..
xpe la,
laen kali jangan bergaduh ye.

^.^

2 comments:

Akmar Anuar said...

hmmm...mmg tak besh tgk kawan sesama sendiri gado...

waaaaaaaaa.....aku pon tak ske tengok orang gado2 nih!!!
kawan2 ko tuh kreatif sangat nak celebrate besday kwn len..ngehehehe =p

rAbiAtuL aDaWiyAh said...

huhu..mmg sngh kreatif la cik kema.xpe la..tu sume da daku lupakan..gurauan ingatan ngeri dlm idop ni. ;p