Friday, November 27, 2009

PAKCIK ASKAR

hakikat duduk di sempadan negara, membawa suasana baru kepada saya. pagi-pagi sidai baju boleh nampak pakcik-pakcik askar berjalan segerombolan bersama laras senapang digalas di bahu masing-masing.

pengalaman pertama saya bertembung dengan pakcik-pakcik askar di pagi hari semasa dalam perjalanan ke sungai petani, benar-benar buat saya gerun. sangat. masa tu macam susah sangat nak describe perasaan ni. cewahh. mungkin kerana laras senapang mereka buat saya terkebil-kebil kekaguman. :P

cuma di kesempatan ni, saya nak bagi tahu kekaguman saya pada pakcik-pakcik askar ini yang sedia berkhidmat untuk negara. sejak dahulu sebelum zaman kemerdekaan pakcik-pakcik askar dan pakcik-pakcik polis berkorban nyawa dan segala demi mempertahankan tanah air berdaulat yang tercinta. salute!

p/s: terkenangkan pengalaman saya sendiri ketika ke intebiu untuk diserapkan ke dalam pasukan ko-suksis (pasukan polis simpanan) GAGAL kerana ketinggian yang tidak mencukupi 1cm. waduh3..

No comments: