Friday, November 27, 2009

TEMPAT BARU

bersiaran langsung dari kediaman baru saya. macam da bunyi dalam buletin utama TV3 pula. hehe. saya sekarang sudah selamat tiba di Malaysia dan berada di kediaman baru keluarga. alhamdulillah. tempat baru, rumah baru, suasana baru, orang baru dan segala-galanya baru bagi saya di sini. malah saya perlu menempuh episod kehidupan yang baru jua.

teringat saya pengalaman pertama tiba di rumah ini daripada kepulangan saya di Australia, apabila adik sendiri berjaya mengenakan kakaknya sendiri. adik yang bertuah berjaya membuatkan kakaknya sesat mencari bilik air dalam rumah sendiri. ish3 adek ku ini. -_-“ sedangkan rumah tak la sebesar mana, tapi disebabkan rekaan rumahnya yang lama (memang lama pon struktur nya), saya berjaya diguna-gunakan oleh adek sendiri.

seperkara lagi tentang tempat berteduh baru saya ini, boleh bayang tak bila anda tak jumpa soket lampu dapur? bunyi macam kritikal kan. tapi itu lah hakikatnya bila saya sendiri tak jumpa soket lampu dapur yang sepatut dan sewajarnya berada di dapur kan. sebaliknya soket lampu tu berada jauh di hadapan di ruang tamu sana nun.macam2 la kan. itu lah keunikan tempat baru saya.

oleh kerana tempat baru saya sekarang tiada internet connection, maka setiap coretan saya selepas ini saya karangkan terlebih dahulu di rumah sebelum saya transfer di cybercafé. belajar bersenang-senang dahulu bersusah-susah kemudian.cewaahh..hehe. (bunyi macam da train diri sendiri ala-ala dihantar berkhidmat di kawasan pendalam saja)

suatu perkara yang pasti saya sukakan tentang tempat baru ini adalah apabila pagi-pagi subuh saya tidak lagi dikejutkan dengan bunyi deringan alarm daripada telefon bimbit. sebaliknya, alarm saya pada setiap pagi kini adalah laungan azan suboh dari masjid bersebelahan dan sautan bunyi kokokan ayam jantan.memang buat saya rasa bahagia seolah berada di kampong. ^_^

saya tidak akan lama berada di tempat baru ini. kerana perancangan keluarga, sebaik sahaja saya pulang dari menamatkan pengajian nanti, umi dan abuya mahu berpindah pulang semula ke kampong kami. umpama sireh pulang ke gagang. ^_^

sekian sahaja lintas langsung dari sempadan Thailand.

No comments: