Sunday, November 29, 2009

SYUKUR (",)

alhamdulillah.. perjalanan saya setahun di bumi asing membuahkan hasil yang saya impikan. setahun di sana ada ketika saya jatuh, ada ketika saya selesa. namun semua itu benar-benar menduga ketabahan dan semangat saya, jauh daripada keluarga tercinta dan orang-orang tersayang.

semalam da dapat result sem, alhamdulillah.. bahagia. dengan muka comot baru bangun pagi terus tergerak hati nak check dan sudahnya macam kerang busuk pergi memaklumi pada umi di dapur. hehe. saya sangat gembira dan bahagia bila umi dan abuya tersenyum dengan perkhabaran ini. benarlah kata orang, jangan dibiarkan ibu bapa kita menangis kekecewaan sebaliknya biarlah tangisan kegembiraan dengan kejayaan kita yang menghiasi wajah mereka. insyaallah saya mahu menjadi anak yang sebegitu. ameen.

setahun saya di sana (macam la lama sangat kan.. hehe) macam-macam jenis orang yang saya jumpa. macam-macam jenis orang yang membawa saya mengenali dunia ni. satu yang pasti, saya ingin mengucapkan terima kasih pada mereka semua yang ada dengan saya selama ini, walau kadang pasti penat dengan kerenah saya. buat para pensyarah, teman-teman, MM, dan sanak saudara, saya sangat menghargai kalian.

saya mencabar diri sendiri untuk semester yang akan datang. untuk maintain dan mendapat yang lebih baik. insyaallah, saya mesti kuat demi adik-adik yang selalu memerhatikan diri saya. doakan saya bukan sahaja dalam akademik tetapi dalam segenap segi agar kejayaan dan kebahagiaan dunia dan akhirat itu sentiasa menjadi milik kita bersama.

syukur alhamdulillah tidak terhingga dengan nikmat rezeki pemberianMU ini ya ALLAH.

p/s: saya selalu kagum dengan semangat sahabat akmar anuar yang bersungguh-sungguh dalam lapangan akademiknya. :)

No comments: