Saturday, June 11, 2011

ADIK SAYANG

Ini pula adalah cerita tentang adik. Adik saya sangat ramai dalam erti kata adik-adik orang lain yang dipinjam barang seminit dua dan itu sudah lebih cukup buat menggembirakan hati yang adakalanya rindukan pada arwah adik bongsu. =)

This picture was taken secara sembunyi masa dalam gerabak komuter on my way to Bangi nak ziarah mak saudara dekat sana. Saya sebenarnya tak faham satu apa pon butir bicara kakak dan adik ni, tapi keletah mereka ni cukup buat saya terhibur sampaikan saya duk tersenyum gelak sorang-sorang. (mujur tak de siapa-siapa yang tegur saya, “are you okay?”)

Adik-beradik ni tersangatlah loving dobbing. Yang kakaknya layan je apa pon adik dia nak. Sangat menjaga adik dia – masa ni mak dia dah tidur terlentok dah sebab penat sangat kot. Terkekek-kekek dua beradik ni ketawa. Saya yang tak faham apa yang mereka ketawakan pon ikot sama ketawa. Hehe! Tengok lagi dua beradik ni sama-sama tolong dandankan rambut each other. Si kakak tolong pakaikan hair clip yang comel dekat rambut adik, lepas tu yang adik pula tolong picitkan bahu kakak. Lepas tu terlentok tidur dengan comel seperti gambar di atas. Kesimpulannya, perjalanan ke Bangi dalam tempoh sejam lebih terhibur dengan keletah dua beradik ni. =)

Sekarang saya nak share pula kesayanganS saya yang selalu menghiburkan hati ini. cewahh~


Ni Amin dan Aiman, dua beradik yang saya jaga masa dekat Brisbane dulu. Nakalnya hanya Allah yang tahu, but they have their own special way to make me smile again and again. Pandai memujuk dua beradik ni. Manis sangat ye berkata-kata..

Yang ni pula namanya Irfan. Ni anak makuda. Terlalulah petah berkata-kata. Macam orang tua-tua pon ada. Kadang-kadang sampai pening nak menjawab soalan. Dia sekarang belajar tadika cina, bila balik bawa homework bahasa cina, habis riuh satu rumah belajar cakap cina dengan Irfan. Soft spoken dan sangat tabah orangnya..

Ini Riduan, anak pakcik. Lantang sangat suara macam arwah tokwan. Bila gelak terkekek-kekek, orang yang tak tahu apa pon boleh sama ikot gelak. Gigi baru tumbuh banyak, dah boleh nak cakap sepatah dua kata. Yang kelakar sekali, dia takut dengan stokin biru saya. Habis dia lari satu rumah nampak saya pakai stokin biru.. Hehe.

Ini Maisarah dan Najiha. Dua-dua ni makngah jaga dekat kampong. Yang kakak, diam diam ubi berisi. Suka perhati lepas tu cepat tangkap apa orang kata. Yang adik pula pemalu habis. Asyik ikot makngah je. Most probably sebab masa saya tinggalkan Malaysia dulu dia baru je lahir. Tak sempat saya nak lambung-lambung dulu. hehe.

Yang debab gebu ni pula namanya Afnan. Adik kepada Maisarah dan Najiha. Bila nak dodoikan dia, nyanyi je alunan “Lailahaillaallah..”, terkebil-kebil je mata dia lepas tu tidur terus. Senang sangat jaga dia, tak banyak ragam dan senyuman dia buat penenang jiwa. Cuma nak angkat Afnan kena make sure makan cukup-cukup takot tak larat. Ngee..

Last sekali buat masa ni, baru je lagi kenal adik ni, namanya Adib. Baru dua kali je jumpa. Mula-mula ingatkan orang panggil dia Adik rupanya Adib. Hehe. Comel je Adib ni senyum, geram. Mujur anak orang. :P Baru tengah nak lasak, tapi belum lagi lasak macam Amin dan Aiman, tunggu hari dia dapat kaki nanti baru lah boleh main kejar-kejar. Hehe. Gambar ni someone tagged dekat facebook. Tak de personal picture dengan dia sebab apa ye? Entah.. misteri. Hehe.

Sekarang tunggu lagi babies daripada sister cousins dengan Titans yang dah berderet tunggu due date nak deliver je. Kepada yang tak tersempat lagi nak ziarah, selamat menjadi ibu! =) Moga semua kesayanganS menjadi anak-anak yang soleh dan solehah.

Semoga arwah adik juga tenang di sana dan setia menantikan umi di pintu syurga. Ameen.


No comments: