Saturday, June 18, 2011

MELEPASKAN

melepaskan dalam erti kata lain dengan merujuk kepada kamus persahabatan saya bermakna berpisah.

berpisah jasad atas tuntutan atau tanggungjawab lain yang lebih penting.

namun inshaallah keberadaannya akan sentiasa wujud dalam iringan doa yang dikirimkan saban hari.

semalam, menelan dua berita "melepaskan"

yang pertama,
melepaskan sahabat ku Dr Farah Hanani
memasuki medan tempurnya nun jauh di Pahang
saat lambaian terakhir diberikan pabila kereta melakukan U-turn
saat itu terasa hati seperti dibawa bersama
aish syahdu pula rasa
after almost 7 years kali ni saya pula rasa saat 'melepaskan' tu
dua tahun sudah saya yang 'dilepaskan'
rasa lain pula
apa pon Farah, selamat bertugas dengan dedikasi gemilang terbilang!

yang kedua,
melepaskan sahabat Q ku Hanani Hasbi
ke fasa yang seterusnya
fasa yang menantinya sebuah kebahagiaan yang dicari
alhamdulillah ku tumpang gembira bersamamu
kami baru kenal secara dekat 6 bulan lalu
alhamdulillah terlalu banyak yang saya belajar
meski dia lebih muda daripada saya
alhamdulillah alhamdulillah
semoga kamu semakin mantap bersama sahabat Q yang baru
remember me in your duas


rupanya semalam hari 'melepaskan' dua sahabat bernama Hanani.

No comments: