Saturday, June 11, 2011

SERAMBI MEKAH =)

Sementara mak-mak dan pak-pak saudara bersidang di luar, jom kita tulis satu lagi kisah yang menggamit memori selepas almost 14 tahun saya ke bumi serambi mekah @ Kelantan Darul Naim bersama family nan tercinta. So, let pics do the talking. ;)

one of the most favourite sceneries masa on the way ke sana. masa ni sebelum sampai area Jeli dalam jam 8 pagi. nyaman amat~! =)

aktiviti pertama pada hari pertama. ke Rantau Panjang. tempat favourite umi lah pula. kita follow~

ini pula masjid ye. masjid yang berseni reka bina seperti sebuah tokong dari China. memang unik dan kagum kejap. tapi singgah sekejap je masa ni, hari dah nak hujan.

aktiviti hari seterusnya, ke pekan Kota Bharu. masih gah tersergam sama macam masa saya umur 10 tahun dulu. dekat depan ni juga la suatu masa dulu saya berlompat-lompat dengan dua orang adik ambil gambar. sekarang behave la siket. :P

kemudian, follow lagi ke tempat favourite umi dekat Pasar Siti Khadijah. sampai nak lenguh kaki ikot umi pusing. hoho.

aktiviti petang pula kita ke Pulau Melaka. mashaallah. Impressed! Why? kerana kesederhanaan yang wujud dekat tempat ini daripada setiap segi. =)

dan aktiviti pelancongan diakhiri dengan jalan-jalan pada petang yang sepoi-sepoi dekat Pantai Irama Bachok pula. alhamdulillah tenang je. =) shall I say pantai ni tak macam pantai lain dari segi suasana pengunjungnya? haa..

Sampai situ saja lah dulu untuk masa ni. thank you to mr. GPS yang kadangkala menyesatkan juga kami ni. huhu. dan thank you kepada tourist guide berjaya juga. juga thank you kepada umi dan abuya sudi membawa cuti-cuti jalan-jalan makan angin. Next time, gi tempat lain pula. hehe. above all ,alhamdulillah thank you Allah for this wonderful opportunity and gift yang dikurniakan. =)

No comments: