Thursday, June 11, 2009

BRISBANE, AUSTRALIA.

(taken from my frenster blog..date: 16022009)

assalamualaikum dan salam dr australia utk sume..

da lame rasenye aku x tules pe2 dkt sini.terlalu sibuk dgn persediaan nak ‘berhijrah’ ke negara org.insyaALLAH..mg ALLAH mempermudahkan segala urusan aku dan kami di bumi asing ni.huhu

rasenye utk coretan kali ni aku x da bnyk benda nak tules..cuma satu benda yg aku rasa setibanya aku dekat australia ni adalah betapa berharga dan bernilainya nikmat islam dan iman yg ada dlm diri kita..setiap khalifah di atas muka bumi ini..alhamdulillah..

dekat sini..aku rasakan tempiasan dan cabaran yg kuat dalam menjaga islam dan iman..mmg tempat br..suasana baru..budaya baru..bisa saja membuatkan manusia tambah2 lagi org muda mcm kita hanyut..lupa sudah pada apa yg x patot dilupakan..subhanaallah..semoga kita semua tergolong dalam kalangan hambaNYA yg sentiasa diteguhkan hati dan iman kepadaNYA shj.ameen..

sejujurnya aku rasa kat sini..apa yg aku belajar dulu ttg refleksi diri atau muhasabah diri ni sgt2 penting.adakalanya apabila kita berjalan,kita rasakan jalan yg kita telusuri itu adalah sebenar2 jalan yg bisa membawa kejayaan kepada kita tetapi…hakikatnya..itulah jalan yg bisa menjahanamkan kita pada masa akan datang.nauzubillah..semoga andai ada waktunya kita ini tersungkur,jangan sesekali mengalah!!bangunlah kembali dan carilah jalanNYA yg diredhai..satu lg pengajaran yg mungkin boleh aku nak share dekat sini..sesungguhnye mmg kita ni bukan manusia sempurna..sentiasa melakukan kecelakaan dan kebinasaan..dosa..maka bertaubatlah kita..dan ALLAH itu Maha Pengampun..DIA menerima ampunan hamba2NYA yg benar2 mahukan jalan cahaya nur itu…jgn pernah sekali terus tersungkur dan x bangun lg.jgn jadi kan diri kita sbgai org2 yg rugi..manfaatkan sepenuhnya masa yg kita punya di atas muka bumi ini..insyaALLAH ingatan utk aku juga.tmbh2 lg dekat bumi asing ni.

sesungguhnya aku sgt2 bersyukur diberikan peluang berada kat sini.aku dapat melihat dunia yg baru.namun tetap aku rasakan dunia yg terasnya adalah islam adalah dunia yg penuh dgn ketenangan dan kedamaian..insyaALLAH.jika kamu juga merasakan nya..aku bersyukur juga punya keluarga yg sentiasa memberikan dorongan dan mengingatkan aku dgn nasihat..alhamdulillah..juga syukur kerana punya teman2 di sini yg sama2 berjalan membantu antara satu sama lain..dan teramat bersyukur punya dirimu yg istimewa..sentiasa mendampingi ku tiap masa..alhamdulillah.syukur ku pd ALLAH atas nikmat anugerah ini. :)



ada bnyk lagi yg aku nak coretkan kat sini.tp mungkin lain kali.insyaALLAH.huhu..akhir kalam doakan perjuangan aku di sini.moga aku dan kita semua terus istiqomah dgn tali peganganNYA..doakan kejayaan ku nnt.take care..jaga MALAYSIA molek2 deh..w’slm.

No comments: