Tuesday, June 30, 2009

KEK BATIK SIMPLE

bahan-bahan ( 1 loyang )

  • 1 packet milo (packet yg plg kecil)
  • 1 tin susu cair (biase guna susu carnation evaporated)
  • 1 buku buttercup
  • 1 cawan gula halus
  • 1 biji telur ayam
  • serbuk koko (dlm 1 sudu besar)
  • 1 1/2 packet biskut marie (lbh sedap kalau gne biskut marie biase bkn yg perisa koko)

cara-cara

  1. masukkan semua bahan-bahan tadi ke dalam periuk (kecuali biskut marie)
  2. cairkan semua bahan-bahan tu dengan api yg kecil
  3. kacau bahan-bahan tu smpi pekat (dlm 15 min)
  4. bila da pekat, tutup api dan masukkan biskut marie dan kacau sehingga sebati
  5. then, masukkan ke dalam loyang dan mampatkan
  6. pastu, masukkan dlm peti sejuk untuk keraskan. kalau dah keras bru sedap dimakan...selamat mencuba

(source : myresipi.com)

aku da cuba da resipi ni.sedap.hehe.tp gmbr sblh ni
bukan la gambar kek yg aku buat ye.
tibe2 angin kus2 dtg nk share resipi.terima je la kan.
:)


2 comments:

ibnu~ehmady said...

teringat kek cokelat kat kmpk dulu..tak tau lah sape yang buat..huhuhu

rAbiAtuL aDaWiyAh said...

kek cekelat?oww..itu kene tanye pd incik puan faridah le.den x dpt nk nolong nye.