Wednesday, September 30, 2009

HANIF

haa..siapa pula hanif ni?permata hati saya kah.huhu.pertemuan kami bermula sejak beberapa minggu yang lepas.penampilan nya berjaya menarik hati ku.raut wajah nya menusuk hati sanubari seorang insan seperti saya yang bernama wanita.hingga saat ini, saya tak dapat melupakan dia.lantas saya coretkan kisah tentang seseorang yg saya kenali bernama hanif di sini. :)

minggu pertama
hanis datang mencari memberitahu saya bahawa ada seorang malaysian boy baru arrived dekat pre year class. and he hardly speak to anyone. even to communicate dengan bahasa malaysia. he gave no response to anyone. jadi hanis minta saya berbicara dengan hanif. lalu pergilah saya berjumpa hanif. saya tidak membahasakan diri saya 'cikgu'.saya gelarkan diri saya 'akak'..akak gittuu. :P supaya hanif tak rasa takot dengan saya. saya 'rasuah' dia coklat dan biskut. tapi...sungguh jual mahal ini adek.huhu.tapi saya gembira kerana dia memberi respon terhadap setiap pertanyaan saya. sebelum pulang dia memandang saya dari ekor mata dan kemudian saya hulur tangan untuk bersalam dengan dia.

minggu kedua
saya pergi ke kelas dia sebelum saya pulang dari sekolah. alhamdulillah sempat jumpa. tapi tak sempat nak bersembang. cuma riak wajah dia macam blush2 gitu. apa la adek ni. huhu. tapi still susah nak dengar dia berkata2. sebelum balik, dia cium tangan saya.

minggu ketiga
saya mencari dia di kelas semasa waktu rehat. eh..tak ada la pula. ke mana hilang nya hanif ni? puas saya mencari-cari, melilau-lilau mata saya ke padang permainan, ke dalam kelas, merata-rata..hampa saya tak ketemu permata hati seorang ni. saya pujuk hati, tak mengapa lah masih ada satu minggu lagi pada minggu hadapan. dan owh ya, baru saya tahu, hanif adalah adek kepada aidil, pelajar saya dalam ESL classroom.huhu.senang la siket kan. :P

minggu keempat
kelas hari ini saya datang lewat kerana observation saya telah pun tamat. sekadar datang untuk berjumpa dengan Ms. Brown memberi tanda penghargaan kepada dia selama school visit kami. tak lupa juga saya mencari-cari hanif. dan haaa..itu dia hanif. dengan topi sekolah nya sedang menikmati recess time dia.huhu.comel nye adek ni.naseb baek status saya adalah cikgu. kalau tak da dipeluk-peluk ini adek.huu.masa saya sampai depan kelas dia, dia sedang khusyuk makan. saya pun lantas menyapa dia. dia sekadar bermain bahasa dengan saya. lantas saya jenguk ke dalam bekas makanan dia. owh..menarik la adek. adek makan kueh semperit [eja mcm ni ke?] dan kuih almond london. siap pilih2 ceri dan badam kacang lagi. adek tak nak offer siket dekat akak ke? huhu.macam biasa, saya teman dia berehat. saya bercakap2 dengan dia. dan sebelum pulang pada hari itu, saya coretkan di atas sekeping kertas macam ni:-

to: hanif

selamat hari raya aidilfitri
senyum selalu
^.^

{ada gambar kartun}

from: teacher adawiyah, queensland uni of tech, 2009

saya lipat empat kertas tersebut. dan serahkan pada dia. dia ambil dan hanya letak atas peha shj.ish..betul-betul tinggi la saham adek ni.huu.tapi, sebelum saya beredar dari situ, dia membuka lipatan kertas yang saya berikan, dan senyuman terus terukir di atas wajahnya..saya?owh..perasaan yang tak terhingga. rasa berbunga-bunga macam saya yang dapat bunga dari kekasih hati.huhu.rasa terlalu bahagia dapat melihat hanif tersenyum. sampai telinga. gembira nya hati saya. dia kemudian melipat kertas itu dan menyimpan dalam beg sebelum menyalami tangan saya dan beredar masuk ke dalam kelas. yang pasti, saya tak tahu bila lagi akan saya ketemu hanif, kerana school visit saya di ironside state school telah pun berlalu. jadi saya coretkan di sini utk kenangan nanti. :)

hati saya amat kasihkan hanif. kasihan anak kecil yang baru berusia 5 tahun tercampak di bumi asing. dengan kawan-kawan baru. tapi dia tak tahu berbahasa inggeris seperti mereka yang laen.pasti 'affective filter' dia tinggi dan ada jurang utk berkomunikasi dengan kanak2 laen sebaya nya di situ.suasana yang baru dengan anak2 mat saleh semua.kasihan hanif, permata hati saya yang seorang ni.kepada hanif, akak doakan adek akan berjaya di bumi kangaroo ini dan mudahan ALLAH permudahkan jalan adek. teruskan tersenyum kerana akak bahagia sangat melihat hanif tersenyum. :) moga ada lagi jodoh kita adek.
adek hanif bersama kueh semperit dan almond london nye.
adek tak nak bagi akak siket? :P
belajar rajin2 ye adek.
adek juga mampu berjaya.
ameen.

5 comments:

fhmn111 said...

salam..biat, nape tak nampak wajah adik nie..mesti comey kan..lame menyepi..busy ngan en.assignment yerk

fhmn111 said...

biat..aku dah try cake batik yg ko post kat entry ko..huhuhu..menjadi..sodap2...jom bukak bisness..hehehe

rAbiAtuL aDaWiyAh said...

hehe..adek ni mmg.malu2 alim kucing gitu. :P x la,die mmg malu pon.cian sgt kat die.x de confident nak be with the society.ni contoh2 murid yg akn kene deal la nnt.hehe.insyaallah doakan adek kecil mmp survive dekat bumi asing.woahh..da try kek batik?bgs2..haha.ape kamu ingat jual kek batik leh wat bisnes mcm tu je. :P daku ok sj.kamu la yg bz puan doc.huu.

fhmn111 said...

yay..update pun blog ko..lama aku menanti2 latest post anda..terharu tak tiap2 hari aku bukak blog ko..biat..rindunye kat ko..hehe..eh, tak mencuba tak tahu..kot2 menjadi ke bisnes tue..huhuhu..bercita2 tinggi..mane de buzy..btw, final exam aku lagi tinggal one week je..tolak this week..doakan aku yerk..ko pun same..chaiyokk

rAbiAtuL aDaWiyAh said...

hehe..br prasan comment ni.iyess..true enough.mmg terharu la. ;) thank you for all your support n teguran2 itu. :D psl bisnes nnt kite open table bincang laen.haha.