Monday, August 1, 2011

KEKASIH SAYA DAH SAMPAI!

kekasih saya dah sampai!
awak?
kekasih awak dah sampai?

(.^______^.)

Alhamdulillah, Allah mendengar suara-suara kami, Allahumbalighna Ramadhan (sampaikan kami kepada Ramadhan). Alhamdulillah.

Kala melihat ufuk senja melabuhkan tirainya, tiba-tiba hati teringat dan mungkin terindu pada suasana iftar, terawih dan Ramadhan di Bumi Kangaroo. Bumi yang membawa saya kembali bercinta dengan Islam. Nostalgic betul tiba-tiba. Huish..

Teringatkan Nasi Arab hasil sumbangan pak-pak arab yang Mashaallah, berlumba-lumba mereka ni nak bersedekah, nak bagi sesuatu pada pelajar luar macam kami ni. Alhamdulillah dua bulan Ramadhan kat sana, memang tak berasap sangat lah dapur kecuali bila tekak ni demand masakan Malaysia. Rezeki tak putus-putus masuk. Alhamdulillah.

Teringat lagi pada alunan al-Quran pak-pak imam masa terawih dekat sana juga. Mashaallah menusuk jantung hati hempedu limpa semua ada. Mendayu-dayu dan penuh makna. Sampai menangis waktu solat. Betapa rindunya suasana itu yang membuatkan saya sangat sedih melepaskan'nya' suatu tika dahulu.

Teringat juga beramai-ramai dengan housemates dan kawan-kawan yang lain tunggu security van dengan terketar-ketar ditampar-tampar angin winter yang sejuk masa nak balik lepas terawih.

Owh menggamit kenangan semuanya! Banyak lagi yang teringat, cukup la yang ni saja.

Apa pun, Alhamdulillah sekarang saya di tanah air nan tercinta. Yang lebih dekat di hati. Ada keluarga tersayang yang boleh diterjah selalu secara tiba-tiba. :P Final say, jom manfaatkan hadiah bulan yang penuh rahmat, berkat dan bulan pengampunan ini!

Teringat pesan sahabat, "Syaitan semua dah ambil MC bulan ni. Yang tinggal sekarang hati kita dan nafsu kita. Didik dan tundukkanlah nafsu pada yang tak sepatutnya. Ini bulan yang Allah kurniakan agar kita menjadi orang yang bertaqwa. Taqwa.. ingat tu taqwa!"

Renung-renungkan dan selamat beramal. =)

No comments: